Abstract
Achieving the desired success by each entrepreneur is possible thanks to the use of basic management functions, which are: planning, organizing, coordinating and motivating. Nowadays, despite the increasing requirements of customers and employees, it may be helpful to use not only new technologies understood as modern machines on production lines, devices for performing treatments, but also mobile applications available for smartphones that we all use. Mobile applications do not have to be used only for entertainment purposes, nowadays more and more small, medium and large enterprises use mobile applications to facilitate their work and create relationships with customers. Creating your own application is often associated with very high costs, which cannot be afforded by enterprises from the SME sector, and low efficiency. The most common disadvantage of such an application is also the lack of integration with other systems, which now gives a competitive advantage. There are many types of software on the mobile application market that can be used for a subscription that allows you to modify a given program to the required preferences of the company. Mobile applications are becoming the basic tool that facilitates not only business management, but also customer relationship management
References
Jasiulewicz A., Aplikacje mobilne jako innowacyjne narzędzie marketingu mobilnego na rynku żywności, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2015, t. 1, nr 41, s. 315–326.
Sobolewska S., Aplikacje mobilne w procesie przepływu informacji między przedsiębiorstwem a klientem, „Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych/Szkoła Główna Handlowa” 2017, nr 44, s. 99–109.
Buczek K. Aplikacje mobilne jako narzędzie realizacji strategii zarządzania relacją z klientem, „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie” 2021, t. 33, nr 2, s. 33–47.
Adamik A., Organizacja w teoriach – ewolucja w sposobach postrzegania organizacji, [w:] Adamik A. (red.), Nauka o organizacji. Ujęcie dynamiczne, Wolters Kluwer Polska – Oficyna, Warszawa 2013.
Krzakiewicz K., Cyfert S., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2020.
Bukłaha E., Sukces, skuteczność i efektywność w zarządzaniu projektami, „Studia i prace Kolegium Zarządzania i Finansów” 2012, nr 113, s. 24–26.
Kwiecień A., Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2018.
Alejziak W., Zachowania konsumentów na rynku usług kosmetycznych, [w:] Alejziak W., Pilch W., Szczechowicz B. (red.), Rynek usług kosmetycznych: uwarunkowania, funkcjonowanie, perspektywy rozwoju, Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, Kraków 2021.
Sobolewska S., Aplikacje mobilne w procesie przepływu informacji między przedsiębiorstwem a klientem, „Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych” 2017, nr 44, s. 101–102.
Lies J., Aesthetics Rising from Beauty to Reputation Management, „Corporate Reputation Review” 2021, vol. 24 iss. 2, s. 105–115.
Klincewicz K., Znaczenie innowacji dla organizacji, [w:] Klincewicz K. (red.), Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2016, s. 472–475.
Nielsen J., Budiu R., Funkcjonalność aplikacji mobilnych. Nowoczesne standardy UX i UI, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013.