Abstrakt
W artykule poruszona została problematyka zarządzania markami lokalnymi przez inwestorów francuskich w Polsce. Przedstawiono zalety i wady realizacji strategii marki lokalnej przez inwestora zagranicznego w Polsce. Przeanalizowane zostały także zależności pomiędzy sposobem pozyskania marki lokalnej oraz rodzajem marki lokalnej a zaletami i wadami jej realizacji przez firmę zagraniczną na rynku polskim. W artykule przedstawione zostały wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w 2009 i 2010 roku wśród firm francuskich posiadających w Polsce marki lokalne.
Bibliografia
Grzegorczyk W.: Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Biblioteka Menedżera i Bankowca. Warszawa 2002.
Karcz K.: Międzynarodowe badania marketingowe. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 2004.
Nizielska A.: Strategie marketingowe korporacji transnarodowych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Katowice 2005.
Pietrasieński P.: Międzynarodowe strategie marketingowe. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 2005.
Sobczak E.: Procesy globalizacji a marketing międzynarodowy. Marketing i Rynek, 10/2006.