Abstrakt
W 2008 r. na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu powołano Forum Edukacji Biznesowej z misją kształcenia kompetencji biznesowych studentów oraz łączenia doświadczeń praktyków biznesu z wiedzą akademicką. Oferta Forum była skierowana do studentów UE we Wrocławiu. Forum istnieje już 5 lat, a wykładało na nim 120 menedżerów. Jest to już takie przedsięwzięcie, że można na podstawie jego doświadczeń sformułować kilka ogólnych ocen dotyczących menedżera w roli nauczyciela akademickiego.
Wstępną hipotezą sformułowaną na potrzeby tego opracowania jest stwierdzenie, że osoby z doświadczeniem praktycznym w biznesie chcą i potrafią przekazywać wiedzę oraz umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Barierą w szerszym wykorzystaniu tych doświadczeń jest niezrozumienie co do roli i miejsca tego typu wiedzy i umiejętności wśród osób z doświadczeniem teoretycznym i tych z doświadczeniem praktycznym.
Bibliografia
Berry M.: Research and the Practice of Management: A French View, “Organization Sciene”, Vol. 6, No. 1, January, February, 1995.
Bloom N., Reenen J. Van.: Why Do Management Practices Differ across Firms and Countries? “The Journal of Economic Perspectives”, Vol. 24, No. 1 (Winter 2010), 2010, s. 203-224.
Hasan H., Crawford R.: Codifying or enabling: the challenge of knowledge management systems, “The Journal of the Operational Research Society”, Vol. 54,No. 2, Special Issue: Knowledge Management and Intellectual Capital, Feb, 2003, s. 184-193.
Wright P., Paroutis S.E., Blettner D.P.: How Useful Are the Strategic Tools We Teach in Business Schools? “Journal of Management Studies”, Volume 50, Issue 1, 2013, s. 92-125.
Lengnick-Hall C.A., Sanders, M.M.: Designing effective learning systems for management education: Student roles, requisite variety, and practicing what we teach, “Academy of Management Journal”, Volume 40, Issue 6, December 1997, s. 1334-1368.