Detekcja stanów awaryjnych taboru DSAT wsparciem w pracy eksploatacyjnej rewidentów taboru kolejowego
PDF

Jak cytować

Mielczarek, D. K. (2017). Detekcja stanów awaryjnych taboru DSAT wsparciem w pracy eksploatacyjnej rewidentów taboru kolejowego. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 70(1220), 39-48. https://doi.org/10.34658/oiz.2017.70.39-48

Abstrakt

W warunkach eksploatacji taboru kolejowego spotykamy się z występowaniem różnego rodzaju niesprawności, których negatywne oddziaływanie dotyka nie tylko samego taboru kolejowego, będącego własnością przewoźników kolejowych, ale też ma ujemny wpływ na infrastrukturę kolejową pozostającą w gestii zarządców infrastruktury kolejowej. Poprzez wczesne wykrycie niesprawności w taborze kolejowym możemy w sposób bezpieczny realizować proces przewozowy, tak w sektorze przewozu osób, jak i towarów.Ma to niebagatelny wpływ na minimalizację zagrożeń prowadzących do powstawania incydentów lub wypadków kolejowych. Wymienione zdarzenia kolejowe stanowią poważny czynnik kosztotwórczy, przede wszystkim dla przewoźników kolejowych, ponoszących znaczące nakłady finansowe na wypłatę rekompensat z tytułu odszkodowania na odbudowę infrastruktury kolejowej.
W pracy wykorzystano studia literaturowe i obserwacje, jako metody badawcze. Celem niniejszego opracowania jest zapoznanie odbiorcy z diagnostyką taboru kolejowego w warunkach jego eksploatacji, przy zastosowaniu urządzeń detekcji stanów awaryjnych wspierających pracę pracowników rewizji technicznej oraz przedstawienie wpływu tychże urządzeń na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego w sektorze transportu towarów koleją.

https://doi.org/10.34658/oiz.2017.70.39-48
PDF

Bibliografia

PKP CARGO S.A.: Materiały i opracowania własne.

Materiały informacyjne firmy TENS Sp. z o.o.

Dokumentacja techniczno-ruchowa ADDEK/PM/GM/GH/OK/PHOENIX/GOTHA, Sopot 2007.

„ASDEK wykrywa”, Nowe Sygnały Nr 13, Warszawa 1993.

PKP PLK S.A.: Wytyczne techniczno-eksploatacyjne urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych taboru Ie-3. Warszawa 2014.

PKP PLK S.A.: Instrukcja o postępowaniu w sprawach poważnych wypadków, wypadków i incydentów na liniach kolejowych Ir-8. Warszawa 08.12.2015.

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 16 marca 2016 r. w sprawie poważnych wypadków, wypadków i incydentów w transporcie kolejowym (Dz.U. 2016 poz. 369).

Pobrania pliku

Brak danych dotyczących pobrań pliku.