Abstrakt
W obecnej sytuacji na rynku, charakteryzującej się dynamicznymi zmianami, wysoką konkurencyjnością i wzrostem oczekiwań interesariuszy, tworzą się wielkie wyzwania, którym muszą sprostać zarządy współczesnych organizacji. Tym samym wymagana jest zmiana podejścia do sposobu prowadzenia działalności. Współczesne organizacje nastawiające się jedynie na wysoką jakość, sprostanie oczekiwaniom klientów oraz bycie liderem w danej branży nie zapewnią przetrwania przedsiębiorstwu. W dzisiejszych czasach ważne jest to, jak firma produkuje, w jaki sposób współpracuje ze swoimi interesariuszami oraz czy zwraca uwagę na potrzeby pracowników i społeczności, w obrębie której działa organizacja.
Celem referatu jest ocena skuteczności działań Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) ukierunkowanych na pracowników. Miarą skuteczności jest osiąganie założonych celów. Poniżej została przedstawiona analiza literatury przedmiotu oraz analiza materiałów wtórnych, czyli dobrych praktyk wybranych firm farmaceutycznych w odniesieniu do celów, jakie założyła dana organizacja.
Bibliografia
Andrejczuk M., Gruszecka-Tieśluk A., Wojciechowicz E. (red.): Wspólna odpowiedzialność. Rola strategii, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2016, ss. 41-42.
Andrejczuk M., Gruszecka-Tieśluk A., Wojciechowicz E. (red.): Wspólna odpowiedzialność. Rola strategii, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2016, s. 47.
http://adamed.com.pl/pl/kariera
http://csr.parp.gov.pl/index/index/1711
https://antal.pl/trendy/blog/1430-koszty-sposoby-prowadzenia-badan-wizerunku-pracodawcy
https://pl.wikipedia.org/wiki/Business_case
https://pl.wikipedia.org/wiki/Greenwashing
https://pl.wikipedia.org/wiki/Public_relations
https://pl.wikipedia.org/wiki/Społeczna_odpowiedzialność_biznesu
https://pl.wikipedia.org/wiki/Społeczna_odpowiedzialność_biznesu
http://www.odpowiedzialnafirma.pl/o-csr/iso-26000
Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2016, s. 39.
Tamże, s. 52.
Tamże, s. 56.
Tamże, s. 69.
Opracowanie własne na podstawie przeglądu materiałów dla uczestników szkolenia na temat CSR w ramach projektu „Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)” http://www.csr.parp.gov.pl/index/index/2087
Raport Społecznej Odpowiedzialności Grupy Polpharma 2013-2014, s. 55.