Kompetencje kadry akademickiej i minima kadrowe w planowaniu obsady zajęć dydaktycznych
PDF

Jak cytować

Szwarc, E., & Bocewicz, G. (2017). Kompetencje kadry akademickiej i minima kadrowe w planowaniu obsady zajęć dydaktycznych. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 69(1218), 113-128. https://doi.org/10.34658/oiz.2017.69.113-128

Abstrakt

(...) głównym celem niniejszej pracy jest przedstawienie modelu deklaratywnego umożliwiającego formułowanie problemów obsady zajęć dydaktycznych zaliczanych do drugiej z wyżej przedstawionych grup. Z kolei, celem załączonego eksperymentu komputerowego jest ilustracja możliwości implementacji zaproponowanego modelu w pakiecie oprogramowania użytkowego zorientowanego na wykorzystanie w komercyjnie dostępnych pakietach zarządzania uczelnią wyższą.

https://doi.org/10.34658/oiz.2017.69.113-128
PDF

Bibliografia

Andrew G.M., Collins R.: Matching faculty to courses. College University 46, 1971, 83-89.

Breslaw J.A.: A linear programming solution to the faculty assignment problem. Socio-Economic Planning Services 10, 1976, 227-230.

Hsu C.M., Chao H.M.: A Two-Stage Heuristic Based Class-Course-Faculty Assigning Model for Increasing Department-Education Performance. Proceeding of 2009 International Conference on New Trends in Information and Service Science, Pekin, 2009, 256-263.

Ismayilova N.A, Sagir M., Gasimov R.N.: A multiobjective faculty–course–time slot assignment problem with preferences. Mathematical and Computer Modelling 46, 2007, 1017-1029.

McClure R.H., Wells C.E.: Modelling multiple criteria in the faculty assignment problem. Socio-Economic Planning Services 21, 1987, 389-394.

Milewska E.: Zastosowanie algorytmów szeregowania zadań do automatycznego generowania planu zajęć dydaktycznych. General and Professional Education 2/2015, 40-45.

Moszyński M.: Konstruowanie planów zajęć dydaktycznych jako wielokryterialny problem optymalizacyjny – kilka refleksji. Acta Universitatis Nicolai Copernici, Ekonomia XLII – Nauki Humanistyczno-Społeczne – Zeszyt 402, Toruń 2011, 229-243.

Qu X., Wang S., Easa S., Liu Z.: Teaching load allocation in a teaching unit: Optimizing equity and quality. Proceedings of the AAEE2014 Conference Wellington, New Zealand, 2014, 1275-1283, 2014.

Praca zbiorowa: Modele zarządzania uczelniami w Polsce, Raport Końcowy opracowany przez zespół pod kierunkiem Prof. Michała du Valla, Kraków 2011.

Schniederjans M.J., Kim G.C.: A goal programming model to optimize departmental preference in course assignments. Computers & Operations Research 14, 1987, 87-96.

Shohaimay F., Dasman A., Suparlan A.: Teaching load allocation using Linear Programming – a case study in Mathematics Department. Business Management and Computing Research Colloquium, Raub, Malaysia, 2016, 25-28.

Szczepańska-Woszczyna K., Uroda J.: Komputerowe wspomaganie procesów zarządzania uczelnią wyższą na przykładzie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Internet w społeczeństwie informacyjnym. Zastosowania Internetu i systemów komputerowych, WSB, Red. R. Pregiel, M. Rostański, 2013, 21-32.

Szwarc E., Bach-Dąbrowska I.: Zarządzanie kompetencjami w planowaniu procesów dydaktycznych, Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji (Tom II), red. R. Knosala, Opole 2017, 837-849.

Tillett P.I.: An operations research approach to the assignment of teachers to courses. Sot.-Econ. Plan. Sci. 9(3), 1975, 101-104.

Yang C.W., Kim P.Y.: A Simulation of the Faculty-Assignment Problem: An Integer Programming Approach, [in:] Hawes J.M., Glisan G.B. (eds.) Proceedings of the 1987 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference. Developments in Marketing Science, Springer, 2015, 232-235.

Rozporządzenie MNiSW z dnia 26.09.2016 w sprawie warunków prowadzenia studiów.

Pobrania pliku

Brak danych dotyczących pobrań pliku.