Studia podyplomowe jako forma doskonalenia kompetencji menedżerskich
PDF

Jak cytować

Lachiewicz, S., & Zakrzewska-Bielawska, A. (2017). Studia podyplomowe jako forma doskonalenia kompetencji menedżerskich. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 68(1217), 43-52. https://doi.org/10.34658/oiz.2017.68.43-52

Abstrakt

Artykuł pokazuje znaczenie studiów podyplomowych w procesie kształtowania kompetencji menedżerskich. Studia podyplomowe posiadają już długą tradycję w polskim systemie kształcenia i doskonalenia zawodowego, ale w ostatnich latach szczególnie widoczny jest rozwój tej formy w odniesieniu do pracowników na stanowiskach kierowniczych oraz adeptów zawodu menedżera.

W tym artykule określono miejsce studiów podyplomowych wśród innych form doskonalenia menedżerów oraz przedstawiono analizę opinii uczestników studiów podyplomowych prowadzonych przez Katedrę Zarządzania Politechniki Łódzkiej.

https://doi.org/10.34658/oiz.2017.68.43-52
PDF

Bibliografia

Armstrong M.: Zarządzanie ludźmi. Praktyczny przewodnik dla menedżerów liniowych, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2002, ss. 235-236.

Armstrong M.: Zarządzanie zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000, s. 241.

Czapla T.P.: Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.

Gierszewska G.: Kompetencje strategiczne na poziomie organizacji, [w:] E. Masłyk-Musiał (red.), Zarządzanie kompetencjami w organizacji. Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły Menedżerskiej, Warszawa 2005, ss. 33-38.

Lachiewicz S., Walecka A.: Role i kompetencje menedżerskie, [w:] A. Zakrzewska-Bielawska (red.), Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012, ss. 158-160.

Oleksyn T.: Klika refleksji na temat kształcenia na kierunku zarządzanie, [w:] W. Kowalczewski, R.R. Kuc, Dyskusje o zarządzaniu. Dylematy jakości kształcenia na kierunku zarządzanie, Wydawnictwo Ementon, Warszawa 2016, ss. 39-44.

Rakowska A.: Kompetencje menedżerskie kadry kierowniczej we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2007.

Rostkowski T.: Kompetencje pracowników miernikiem wartości organizacji, [w:] T. Listwan (red.), Sukces w zarządzaniu kadrami. Perspektywa lokalna i globalna, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004, s. 705.

Szaban J.: Zarządzanie zasobami ludzkimi w biznesie i w administracji publicznej, Difin, Warszawa 2015, ss. 309-312.

Wieczorek-Szymańska A.: Podejście kompetencyjne w gospodarowaniu kapitałem ludzkim organizacji, [w:] C. Suszyński, G. Leśniak-Łebkowska (red.), Organizacja inteligentna. Perspektywa zasobów ludzkich, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2016, ss. 94-97.

www.spkum.pl

Pobrania pliku

Brak danych dotyczących pobrań pliku.