Nowoczesne technologie ICT szansą na rozwój mikroprzedsiębiorstw
PDF

Słowa kluczowe

mikroprzedsiębiorstwa
nowoczesne technologie ICT
serwisy www
media społecznościowe
poczta elektroniczna
smartfony
e-faktury
systemy ERP
CRM
rozwiązania biznesowe typu „chmura”

Jak cytować

Lewandowski, J., & Tomczak, J. (2017). Nowoczesne technologie ICT szansą na rozwój mikroprzedsiębiorstw. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 68(1217), 123-141. https://doi.org/10.34658/oiz.2017.68.123-141

Abstrakt

Celem artykułu jest ocena stopnia wykorzystania nowoczesnych technologii przez mikroprzedsiębiorstwa. Przedstawienie możliwości zastosowania nowoczesnych rozwiązań ICT przez mikroprzedsiębiorstwa. Analiza wymagań związanych z dostępem do nowoczesnych technologii ICT z głównym uwzględnieniem wymagań finansowych. Opracowanie zawiera opis funkcjonalności oraz korzyści wynikających ze stosowania nowoczesnych rozwiązań ICT. Artykuł ma na celu uświadomienie mikroprzedsiębiorstwom, iż implementacja nowoczesnych rozwiązań ICT jest niezbędna w ich rozwoju i konkurowaniu na rynku.

https://doi.org/10.34658/oiz.2017.68.123-141
PDF

Bibliografia

Adamczewski P.: Systemy ERP II, jako wsparcie e-biznesu, [w:] A. Szewczyk (red.): 14 Problemy Społeczeństwa Globalnej Informacji: Komputer – przyjaciel czy wróg, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005, ss. 331-337.

Arkusz Informacyjny Small Business Act. Fact Scheet 2014.

Deloitte. Raport: „Technology, Media & Telecommunications Predictions 2016”.

Golański A.: Twoje pliki w chmurze: sprawdź najlepsze dyski wirtualne online. Artykuł dostępny online: www.dobreprogramy.pl

Grudzień-Molenda D.: Definicja, rodzaje chmur obliczeniowych oraz poziomy usług. Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji. 2013.

Maciejewski J.: Customer Relationship Management. Strategia biznesowa i technologia informatyczna. Zeszyty Naukowe Wydziału Informatycznych Technik Zarządzania Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania „Współczesne Problemy Zarządzania”, nr 1/2012.

Maciorkowski A.: E-marketing w praktyce, strategie skutecznej promocji online. Samo Sedno. Warszawa 2013.

Nogalski B., Machel W.: CRM jako strategiczna determinanta rozwoju dealerów samochodów osobowych. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, nr 2, 2009.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Raport z badań: Kierunki inwestowania w nowoczesne technologie w przedsiębiorstwach MŚP. Dostęp: http://patenty.bg.agh.edu.pl/graf/kierunki_inwestowania.pdf

Raport – Cyfryzacja polskiego sektora MŚP. Wpływ digitalizacji na produktywność pracy i konkurencyjność biznesu. Przykłady transformacji laureatów firmowych (r) ewolucji. Warszawa 2016.

Raport iab.polska – „Perspektywy rozwojowe – Mobile online w Polsce 2015”.

Raport Konfederacji Lewiatan, home.pl oraz Microsoft – „Cyfryzacja polskiego sektora MMŚP”.

Serwis internetowy, www.chip.pl

Serwis internetowy, www.money.pl

Serwis internetowy: azure.microsoft.com

Serwis internetowy: Infor.pl Biznes

Serwis internetowy: www.biznes.interia.pl

Serwis internetowy: www.dobreprogramy.pl

Serwis internetowy: www.informatykawfirmie.pl

Serwis internetowy: www.poradnikprzedsiębiorcy.pl

Serwis internetowy: www.webwave.com

Serwis internetowy: www.youtube.pl, statystyki

Starczewska-Krzysztoszek M.: Małe firmy cały czas unikają nowych technologii, art. dostępny online: www.polskieradio.pl

Treadway Ch., Smith M.: Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Wydawnictwo HELION.

Wróbel P.: Konsekwencje stosowania poczty elektronicznej z perspektywy organizacji i pracowników, E-mentor nr 2, 2012.

Pobrania pliku

Brak danych dotyczących pobrań pliku.