Współczesna koncepcja strukturalizacji procesu sprzedaży typu B2B - "maszyna" sprzedażowa w przedsiębiorstwach w Polsce
PDF (Język Polski)

Keywords

sales
process
sales organization
company
virtual space

How to Cite

Augustyn, M. (2019). Współczesna koncepcja strukturalizacji procesu sprzedaży typu B2B - "maszyna" sprzedażowa w przedsiębiorstwach w Polsce. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 72(1225), 5-24. https://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.5-24

Abstract

The article covers a contemporary approach to the sales process in enterprises. At present, in many markets (also on the Polish market), there is a t raditional approach to sales, namely the individual and comprehensive approach by the sellers to their clients. In many cases enterprises operating on the Polish market, production is the most important element of their strategy, not sales. Enterprises spend as much time and resources as possible to optimize their production, including, for example, cost reductions, forgetting the importance of selling their products and services.
The article presents a very modern sales concept with a large growth potential, based on structuring the sales process in an enterprise. The basis of this concept is to map the sales process to subprocesses according to four principles, namely: central work planning, standardizing workflows, specializing resources and formalizing management. This concept on the American market is called a “machine” sale.

https://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.5-24
PDF (Język Polski)

References

Colleen S.: Inteligencja emocjonalna i jej wpływ na sukces w sprzedaży. Zrozum klientów i osiągaj świetne wyniki. Wyd. ICAN Institute, Warszawa 2015.

Cespedes V.F.: Jak tworzyć i wdrażać wygrywającą strategię sprzedaży? Wyd. ICAN Institute, Warszawa 2017.

Foltys J.: Outsourcing w przedsiębiorstwach sektora MSP. Scenariusz aplikacyjny. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2012.

Grajewski P.: Organizacja procesowa. Wyd. PWE, Warszawa 2007.

Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa 2015.

Wawak S.: Wykres Hijmansa. https://mfiles.pl/pl/index.php/Wykres_Hijmansa

Kisielnicki J.: Problemy etyczne w organizacjach wirtualnych. http://www.wz.uw.edu.pl/pracownicyFiles/id3568-wirtualna-etyka.pdf

Jordan J., Vazzana M.: Przełom w zarządzaniu sprzedażą. Sekrety skutecznego zarządzania sprzedażą. Wyd. ICAN Institute, Warszawa 2014.

Kisielnicki J.: Systemy informatyczne zarządzania. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2013.

Leśmian J.: Kompetencje pracownika przyszłości. Uniwersytet WSPS, Warszawa 2016.

Paździor A.: Zarządzanie wartością współczesnego przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2015.

Pszczołowski T.: Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji. Wyd. Ossolineum, Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk 1978.

Roff-Marsh J.: Machina sprzedażowa. Jak zwiększyć przychody i obniżyć koszty, projektując na nowo organizację i funkcjonowanie działu sprzedaży. Wyd. ICAN Institute, Warszawa 2017.

Roff-Marsh J.: Machina sprzedażowa. Radykalne podejście do projektowania i budowania funkcji sprzedaży. Wyd. ICAN Institute, Warszawa 2013.

Downloads

Download data is not yet available.