Manager personality in strategy of coopetition
PDF (Język Polski)

How to Cite

Machel, W. (2013). Manager personality in strategy of coopetition. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 52(1147), 147-156. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.52.147-156

Abstract

The article focuses on the role of the manager in the process of interorganizational relationships. An attempt was made to indicate the nature of the role of personality traits of managers in the implementation strategy of the organization due to its success. Compared the action of the two managers (founders) in terms of enterprise development through the lens of interorganizational relationships. The purpose of this comparison is to signal that the development of modern enterprises operating in a rapidly changing environment can and should, learn from the experience managers in areas that in the past have not been named and diagnosed. The paper only an indicated of the further research on the role of manager in coopetition strategy.

https://doi.org/10.34658/oiz.2013.52.147-156
PDF (Język Polski)

References

Altman H.CH.: Strategie sukcesu, Business Press, Warszawa 1997.

Bartkowiak G.: Przywództwo – wybrane, aktualne koncepcje i prognozy [w:] Rybicki J.M., Machel W. (red.): Źródła sukcesu organizacji. Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2011.

Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J.: Zarządzanie organizacjami, Tonik, Toruń 2001.

Cygler J.: Koooperencja przedsiębiorstw. Czynniki sektorowe i korporacyjne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2009.

Czakon W.: Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa, Katowice, 2007.

Dagnino G.B., Yami S., Le Roy F., Czakon W.: Strategie koopetycji – nowa forma dynamiki międzyorganizacyjnej? „Przegląd Organizacji”, 2008.

De Wit B., Meyer R.: Synteza strategii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2007.

Griffin R.W.: Management, Boston 1990.

Isaacson W.: Steve Jobs, Wyd. Insinis. Kraków 2011.

Kubik K.: Meneder w przedsiębiorstwie przyszłości, Tonik, Toruń 2005.

Obłój K.: Mikroszkółka zarządzania, PWE Warszawa 1994.

Obłój K.: Strategia organizacji, PWN, Warszawa 2007.

Obłój K.: Strategie sukcesu: jak proste reguły pozwalają wygrywać, „Harvard Business Polska”, sierpień 2003, s. 67-72.

Polowczyk J.: Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie w ujęciu behawioralnym, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2012.

Stankiewicz M.J.: Konkurencyjność przedsiębiorstw. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji., Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2002.

Woodhead L.: Helana Rubinstein i Elizabet Arden. Barwy wojenne, Świat Książki 2004.

Downloads

Download data is not yet available.