Potential managers’ competence – autodiagnosis made by students of University of Lodz
PDF (Język Polski)

How to Cite

Cewińska, J., Striker, M., & Wojtaszczyk, K. (2013). Potential managers’ competence – autodiagnosis made by students of University of Lodz. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 52(1147), 181-192. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.52.181-192

Abstract

The purpose of this article is to join the discussion of managerial competence. The paper presents the results of research conducted using content analysis, which aim was to determine how students of Management, University of Lodz perceive the nature of managerial work, and how they assess their own abilities, skills and knowledge to perform managerial functions in the future. The analysis included 444 students` written statement. The results of research preceded by a brief overview of views on the roles and management skills.

https://doi.org/10.34658/oiz.2013.52.181-192
PDF (Język Polski)

References

Andersen Consulting Institute for Strategic Change: The Evolving Role of Executive Leadership, “Neumann Management Review” 1999, nr 11, [za:] Bartosik S.: Przewodzenie i kierowanie, http://kadry.nf.pl/Artykul/8707/Wyzwania-w-dziedzinie-zarzadzania-stojace-przed-liderami-XXI-wieku/HR-lider-przywodztwo-zarzadzanie/#artTresc, 2013.01.11, s. 17.

Cewińska J., Striker M., Wojtaszczyk K.: Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi: [w:] Juchnowicz M. (red.): Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2009, s. 118-134.

Chełpa S.: Antykwalifikacje kierownicze, „Przegląd Organizacji” 2004, nr 2, s. 25-27.

Gobé M., Zyman S.: Emotional Branding: The New Paradigm for Connecting Brand to People, Allworth Communications Inc. 2001, s. 23.

http://fidbek.pl/kompetencje/otwartosc.html, 2012.01.13.

Języki są ważne dla przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa osiągają lepsze wyniki dzięki znajomości języków. Zalecenia Forum Biznesu ds. Wielojęzyczności ustanowionego przez Komisję, Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, Luksemburg 2007, s. 9-12.

Koźmiński A.K.: Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999, s. 222-223.

Mazurek-Kucharska B.: Kompetencje społeczne we współczesnej psychologii i teorii zarządzania. Przegląd wybranych podejść i problemów, [w:] Konarski S. (red.): Kompetencje społeczno-psychologiczne ekonomistów i menedżerów. Teoria, badania, edukacja, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2006, s. 81.

Pietrasiński Z.: Twórcze kierownictwo, PWN, Warszawa 1975, [za:] Wojtczuk-Turek A.: Badania nad kompetencjami menedżerów. Przegląd problemów i kierunków, [w:] Konarski S. (red.): Kompetencje społeczno-psychologiczne ekonomistów i menedżerów. Teoria, badania, edukacja, Szkoła Główna Handlowa wWarszawie – Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2006, s. 14-25.

Rakowska A.: Kompetencje menederskie kadry kierowniczej we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2009, s. 72-73.

Senge P.: Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998, s. 292.

Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa 2007, s. 148-149.

Striker M.: Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, [w:] Gableta M., Pietroń-Pyszczek A. (red.): Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji. W kierunku respektowania interesów pracobiorców, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2011, s. 30-38.

Szreder M.: Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa 2004, s. 145-147.

Downloads

Download data is not yet available.