Stock management in production enterprises based on the example of a selected production company
PDF (Język Polski)

Keywords

furniture market
analysis
potential
competition
conditions
import
export
production

How to Cite

Kaczorowska, Z., Staniec, I., & Szczygieł, N. (2019). Stock management in production enterprises based on the example of a selected production company. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 72(1225), 95-112. https://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.95-112

Abstract

The company's structure is shaped by the environment in which it operates. Market analysis allows to verify the potential inherent in a given segment. Moreover, it helps to gain the advantage over the competition and to strengthen the current position on the market. Thank to that, the company can properly focus on its activities.
The article has been prepared on the basis of data provided by the Central Statistical Office and of the Internet data sources. It provides the analysis of industry conditions for furniture manufacturing companies. The analysis included exportation volume, the volume of furniture production in Poland, and net income among others.

https://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.95-112
PDF (Język Polski)

References

Adamiec J., Russel P.: Światowy kryzys gospodarczy a sektor przedsiębiorstw i gospodarstw domowych w Polsce w Kryzys finansowy. Wybrane zagadnienia, Biuro Analiz Sejmowych. Warszawa: Wydawnictwo Sejmowe, 2009, ss. 7-30.

Artykuł 1: Dlaczego polskie meble cieszą się tak dużą popularnością za granicą? 2017 (dostęp 12.06.2017) online:http://liczysiewnetrze.org.pl/2017/05/18/dlaczegopolskie-meble-ciesza-sie-tak-duza-popularnoscia-za-granica/

Artykuł 2: Branżę meblarską męczą niedobory kadrowe. Szuka ratunku w robotyce i IT,2017 (dostęp 15.03.2018) online https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/sytuacja-branzy-meblarskiej-niedobory-kadrowe-konkurencja/bwm770q

Cöllen B.: Polska liderem w produkcji i eksporcie mebli na niemiecki rynek, 2013 (dostęp: 12.06.2017) online: http://www.dw.com/pl/polska-liderem-w-produkcji-ieksporcie-mebli-na-niemiecki-rynek/a-16533849

Czyrnia M.: Wywiad mailowy, raport – Polskie Meble Outlook 2017, 2017, materiały nie publikowane.

Frankowska A.: Polska czwartym eksporterem mebli na świecie, 2017 (dostęp: 11.04.2017) online: http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/mebleprodukcja-polska-branza-meblarska,78,0,2270286.html

Fryc J.: Polskie firmy meblarskie chcą i mogą podbijać świat. Ale na gwałt potrzebują pracowników, 2017 (dostęp 10.09.2018) online: https://businessinsider.com.pl/firmy/branza-meblarska-w-polsce-perspektywy-rozwoju/cvrt42t

GUS: Bank Danych Lokalnych, 2017 (dostęp: 8.05.2017), online: https://bdl.stat.gov.pl/BDL/dane/podgrup/tablica

GUS: Rocznik Statystyczny Przemysłu2016, 2016 (dostęp: 8.05.2017), online: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-statystyczne/roczniki-statystyczne/rocznik-statystyczny-przemyslu-2016,5,10.html

Hryniewicki M.: „Złota 200” – zestawienie największych producentów mebli – edycja 2013. Meble.pl Sp Z O. O, 2013 (dostęp: 20.04.2017), online: https://issuu.com/wydawnictwo_meble.pl/docs/zlota200_npm_2013

Jaszczyński M.: Znaczenie handlu zagranicznego w rozwoju gospodarczym. Zeszyty Naukowe PWSZ w Płocku Nauki Ekonomiczne, t. XXIII, 2016, ss. 373-384.

Kałowski A., Wysocki J.: Zmiany strukturalne w gospodarce polskie, Zarządzanie i Finanse. Journal of Management and Finance, 2012, ss. 281-292 (dostęp: 09.01.2018) online http://zif.wzr.pl/pim/?htm=2012_1_2.htm

Kopycińska D. (red.): Kapitał ludzki jako czynnik przewagi konkurencyjnej. Szczecin: Katedra Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, 2009.

KPMG: Rynek meblarski w Polsce, 2017 (dostęp 13.10.2018), online:https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/pl/pdf/2017/06/pl-Raport-KPMG-Rynek-meblarski-w-Polsce-2017.pdf

Lemanowicz M.: Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem branży spożywczej. Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, Roczniki Naukowe Tom XVI, 2014, zeszyt 6, ss. 307-312 (dostęp 26.01.2018) online http://ageconsearch.umn.edu/bitstream/205905/2/16-6-Lemanowicz.pdf

Manczak I.: Identyfikacja segmentów rynku turystycznego miasta – założenia koncepcyjne. Handel Wewnętrzny, 2013, 6 (347), ss. 56-67.

Mroczko F.: Warunki funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku. Jelenia Góra: Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2014.

Mynarski S.: Badania rynkowe w przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 2001.

PFR: Raport specjalny. Polskie meble. Inwestycje dla Polski, 2017.

Sagan A.: Badania marketingowe. Podstawowe kierunki. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków, 1998.

Sedlak&Sedlak: Wynagrodzenia w Polsce według GUS – dane miesięczne (dostęp 03.11.2018), online:https://wynagrodzenia.pl/gus/dane-miesieczne

Stat: Number of enterprises in the manufacture of furniture industry in Poland from 2008 to 2015, 2017 (dostęp: 8.05.2017), online: https://www.statista.com/statistics/

/number-of-enterprises-in-the-manufacture-of-furniture-in-poland/

Zając M.: Marka Meble Wójcik na podium, 2017 [dostęp 01.11.2017], online:http://www.elblag.net/artykuly/marka-meble-wojcik-na-podium,31017.htm

Downloads

Download data is not yet available.