E-office of the City of Lodz. Evaluation of internet marketing activity
PDF (Język Polski)

Keywords

marketing
Internet
office
research
institution
tools
user

How to Cite

Pąsiek, A. (2019). E-office of the City of Lodz. Evaluation of internet marketing activity. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 72(1225), 137-150. https://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.137-150

Abstract

The aim of the article is to present and evaluate the functioning of e-marketing at the City Hall of Lodz. The research is based on secondary sources and participant  observations. The conclusion concerns the basic tools of internet marketing used by the City Hall of Lodz. Different reports show that confidence to online sources of information is growing considerably and the so-called Millenials (the age group from 21 to 34 years old ) are the most susceptible to be influenced over internet activities. That is why institutions such as city councils more and more often develop the internet activities primarily dedicated to people from this age group, encouraging the use of such tools as: website, Facebook. Snapchat or Instagram.

https://doi.org/10.34658/oiz.2019.72.137-150
PDF (Język Polski)

References

http://stat.gov.pl/metainformacje/slownik-pojec/pojecia-stosowane-w-statystyce-publicznej/770,pojecie.html (dostęp: 25.08.2018).

Wszystkie liczby pochodzą z badań opublikowanych na stronie: http://smmeasure.eu/liczby-polskiego-internetu-2017/?utm_source=zblogowani.pl&utm_medium=referral# (dostęp: 25.08.2018).

http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2015/millennials-are-most-trustingwhen-it-comes-to-advertising.html (dostęp: 03.09.2019).

www.nielsen.com

za: https://www.grupa-tense.pl/blog/co-to-jest-marketing-internetowy/ (dostęp: 28.08.2018).

Królewski J., Sala P.: E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. PWN, Warszawa 2013.

Królewski J., Sala P.: E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. PWN, Warszawa 2013, s. 423.

http://www.archiwum.uml.lodz.pl/miasto/aktualnosci/?news=32106 (dostęp: 30.08.2018).

www.archiwum.uml.lodz.pl

www.lodz.pl

Wszystkie dane liczbowe dotyczące Instagrama oraz Facebooka pochodzą z 31.08.2018.

dane liczbowe dostępne w statystykach generowanych dla strony przez Facebook

http://s3trends.s3.amazonaws.com/poland/facebook/201807/201807.pdf

http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,22360821,wielka-awantura-na-facebooku-poszlo-o-profil-lodzi.html (dostęp: 31.08.2018).

https://vox.uml.lodz.pl/ (dostęp: 31.08.2018).

https://vox.uml.lodz.pl/o-projekcie.html (dostęp: 31.08.2018).

Downloads

Download data is not yet available.