The role of CSR in the activity of the Coca Cola Company
PDF (Język Polski)

How to Cite

Klimkiewicz, K., & Szymański, G. (2018). The role of CSR in the activity of the Coca Cola Company. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 71(1222), 59-68. https://doi.org/10.34658/oiz.2018.71.59-68

Abstract

Over the years, more and more concepts are created to support companies in their daily activities. The Corporate Social Responsibility (CSR) is an increasingly implemented concept in the field of s trategic activities of companies. Organizations operating on the market are beginning to pay attention not only to profit, but also to social needs. The aim of the article is to discuss the concept of CSR, or Corporate Social Responsibility, and to pay attention to the role it plays in the activities of large enterprises on the market. The study presents Corporate Social Responsibility, its essence, advantages, disadvantages and benefits. The example of The Coca Cola Company presents the projects that the organization has carried out ov er the past years. A ctions such as R esponsible M arketing, P lant B ottle, EkoCenter, EkoCycle and Kropla Beskidu Fund have been described.

https://doi.org/10.34658/oiz.2018.71.59-68
PDF (Język Polski)

References

Barkay T .: When Business and Community Meet: A Case Study of Coca-Cola, Critical Sociology, 39(2), 2011, ss. 277-293.

Bem K .: Programy społecznej odpowiedzialności biznesu, jako element strategii przedsiębiorstwa, Annales. Etyka w życiu gospodarczym, 2008, Vol. 11 , nr 1, ss. 171-179.

Bowen H .: Social Responsibilities of the Businessman, Harper & Row, New York, 1953.

Bussines In The Community: https://www.bitc.org.uk/resources-training/resources/reports, data dostępu: 10.05.2018.

Coca-Cola HBC Polska: Raport Odpowiedzialności Społecznej, http://2016.raportcsr-cchellenic.pl, data dostępu: 10.05.2018.

Dahlsrud A.: How Corporate Social Responsibility is defined: an Analysis of Definitions, Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 2008, Vol. 15, ss. 1-13.

Dziadkiewicz A .: Znaczenie etyki biznesu w kształtowaniu współczesnych norm i wartości, Przedsiębiorczość-Edukacja, nr 8, 2012, ss. 155-168.

Hamidu A.A., Haron H.M., Amran A.: Corporate Social Responsibility: A Review on Definitions, Core Characteristics and Theoretical Perspectives, Mediterranean Journal of Social Sciences, Vol. 6, No. 4, july 2015, ss. 83-95.

Hayes J. : The illusion of corporate social responsibility: coca-cola and corporate citizenship, Canadian Journal, of Cultural Studies, 2010, ss. 1-10.

Hohnen P.: Corporate Social Responsibility An Implementation Guide for Business, International Institute for Sustainable Development, 2007, ss. 29-33.

Karnani A .: Corporate Social Responsibility Does Not Avert t he Tragedy of the Commons – Case Study: Coca-Cola India, Ross School of Business Paper, nr 1210, 2013, ss. 2-35.

Kowalska K .: Społeczna odpowiedzialność międzynarodowych korporacji, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, nr 20, 2012, s. 201.

Otola I., Tylec A.: Społeczna odpowiedzialność biznesu a wyniki finansowe przedsiębiorstw, Zarządzanie, nr 24, t. 1 (2016), ss. 81-89.

Rok B.: Społeczna odpowiedzialność biznesu, [w:] Gasparski W. (red.) Biznes, etyka, odpowiedzialność, PWN, Warszawa 2012, ss. 427-428.

Rybak M.: Etyka menadżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004, s. 25.

Sikacz H .: Wpływ CSR na sytuację finansową przedsiębiorstw − przegląd badań, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 436, 2016, ss. 241-253.

Żychlewicz M.: Społeczna odpowiedzialność biznesu, jako strategia prowadzenia działalności polskich przedsiębiorstw, Współczesne Problemy Ekonomiczne, nr 11 (2015), 858, ss. 281-289.

Downloads

Download data is not yet available.