Abstrakt
Zmieniające się potrzeby przedsiębiorstw w odniesieniu do usług świadczonych przez działy personalne powodują, że zarządzający zmuszeni są do poszukiwania nowych rozwiązań w zakresie organizacji i realizacji funkcji personalnej. W związku z powyższym, celem niniejszego artykułu jest ukazanie miejsca i roli HR biznes partnera (HR BP), jako współczesnego rozwiązania w zakresie realizacji funkcji personalnej, oraz wskazanie kluczowych korzyści i zagrożeń wynikających z funkcjonowania HR biznes partnera w strukturach przedsiębiorstw. W warstwie empirycznej zaprezentowano wyniki badań autora, w których dominującą metodą badawczą była analiza przypadku.
Bibliografia
Ashton C., Haffenden M., Lambert A.: The fit for purpose HR function, Strategic HR Review, Vol. 4 Iss: 1, 2004.
Baron A., Armstrong M.: Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Wolters Kluwer business, Kraków 2008.
Dziechciarz P.: Pomiar efektywności polityki personalnej, [w:] Zarządzanie Zasobami Ludzkimi nr 3-4/2011, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa 2011.
Kettley P., Reilly P.: E-HR: An Introduction, The Institute for Employment Studies, raport No. 398, IES, Brighton 2003.
Miranda S.: SPHR, GPHR, Creating the indispensable HR function, Strategic HR Review, Vol. 4 Iss: 3, 2005.
Morley M., Gunnigle P., O'Sullivan M.: New directions in the HRM Function, Emerald Group Publishing Ltd, Bradford 2006.
Pocztowski A.: Fragmentacja funkcji personalnej, [w:] J. Szambelańczyk, M. Żukowski (red.), Człowiek w pracy i polityce społecznej, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.
Reddington M., Graeme M., Tanya B.: Chapter 4 Linking HR Strategy, e-HR Goals, Architectures, and Outcomes: A Model and Case Study Evidence, [w:] Tanya Bondarouk, Huub Ruël, Jan Kees Looise (red.), Electronic HRM in Theory and Practice (Advanced Series in Management, Volume 8), Emerald Group Publishing Limited.
Reilly P., Williams T.: Strategiczne Zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki funkcji personalnej, Wolters Kluwer business, Kraków 2009.
Urlich D., Brockbank W.: The HR Value Proposition, Harvard Business School Press, Boston Massachusetts 2005.