Kompetencje przyszłych menedżerów w świetle wyników autodiagnozy studentów zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego
PDF

Jak cytować

Cewińska, J., Striker, M., & Wojtaszczyk, K. (2013). Kompetencje przyszłych menedżerów w świetle wyników autodiagnozy studentów zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 52(1147), 181-192. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.52.181-192

Abstrakt

Celem artykułu jest włączenie się w dyskusję nad kompetencjami menedżerskimi poprzez zaprezentowanie wyników badań własnych prowadzonych metodą analizy treści, których zadaniem było określenie, jak studenci kierunku Zarządzanie Uniwersytetu Łódzkiego postrzegają istotę pracy kierowniczej oraz jak oceniają własne predyspozycje, umiejętności i wiedzę do pełnienia w przyszłości funkcji menedżerskich. Analizą objęto 444 pisemnych wypowiedzi studentów. Rezultaty badawcze poprzedzono krótkim przeglądem poglądów na temat ról i umiejętności kierowniczych.

https://doi.org/10.34658/oiz.2013.52.181-192
PDF

Bibliografia

Andersen Consulting Institute for Strategic Change: The Evolving Role of Executive Leadership, “Neumann Management Review” 1999, nr 11, [za:] Bartosik S.: Przewodzenie i kierowanie, http://kadry.nf.pl/Artykul/8707/Wyzwania-w-dziedzinie-zarzadzania-stojace-przed-liderami-XXI-wieku/HR-lider-przywodztwo-zarzadzanie/#artTresc, 2013.01.11, s. 17.

Cewińska J., Striker M., Wojtaszczyk K.: Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi: [w:] Juchnowicz M. (red.): Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2009, s. 118-134.

Chełpa S.: Antykwalifikacje kierownicze, „Przegląd Organizacji” 2004, nr 2, s. 25-27.

Gobé M., Zyman S.: Emotional Branding: The New Paradigm for Connecting Brand to People, Allworth Communications Inc. 2001, s. 23.

http://fidbek.pl/kompetencje/otwartosc.html, 2012.01.13.

Języki są ważne dla przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa osiągają lepsze wyniki dzięki znajomości języków. Zalecenia Forum Biznesu ds. Wielojęzyczności ustanowionego przez Komisję, Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, Luksemburg 2007, s. 9-12.

Koźmiński A.K.: Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999, s. 222-223.

Mazurek-Kucharska B.: Kompetencje społeczne we współczesnej psychologii i teorii zarządzania. Przegląd wybranych podejść i problemów, [w:] Konarski S. (red.): Kompetencje społeczno-psychologiczne ekonomistów i menedżerów. Teoria, badania, edukacja, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2006, s. 81.

Pietrasiński Z.: Twórcze kierownictwo, PWN, Warszawa 1975, [za:] Wojtczuk-Turek A.: Badania nad kompetencjami menedżerów. Przegląd problemów i kierunków, [w:] Konarski S. (red.): Kompetencje społeczno-psychologiczne ekonomistów i menedżerów. Teoria, badania, edukacja, Szkoła Główna Handlowa wWarszawie – Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2006, s. 14-25.

Rakowska A.: Kompetencje menederskie kadry kierowniczej we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2009, s. 72-73.

Senge P.: Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998, s. 292.

Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa 2007, s. 148-149.

Striker M.: Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, [w:] Gableta M., Pietroń-Pyszczek A. (red.): Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji. W kierunku respektowania interesów pracobiorców, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2011, s. 30-38.

Szreder M.: Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa 2004, s. 145-147.

Pobrania pliku

Brak danych dotyczących pobrań pliku.