Rola CSR w działalności firmy the Coca Cola Company
PDF

Jak cytować

Klimkiewicz, K., & Szymański, G. (2018). Rola CSR w działalności firmy the Coca Cola Company. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 71(1222), 59-68. https://doi.org/10.34658/oiz.2018.71.59-68

Abstrakt

Z biegiem lat powstaje coraz więcej koncepcji wspomagających przedsiębiorstwa w ich codziennej działalności. Coraz częściej wdrażaną koncepcją w obszarze działań strategicznych firm jest Corporate Social Responsibility, czyli CSR. O rganizacje d ziałające na rynku zaczynają zwracać uwagę nie tylko na zysk, ale także na potrzeby społeczne. Celem artykułu jest omówienie koncepcji CSR, czyli Społecznej Odpowiedzialności Biznesu oraz zwrócenie uwagi na rolę, jaką odgrywa ona w działalności dużych przedsiębiorstw na rynku. W opracowaniu zaprezentowano Społeczną Odpowiedzialność Biznesu, jej istotę, wady, zalety oraz korzyści, jakie przynosi. Na przykładzie przedsiębiorstwa The Coca Cola Company omówiono projekty, jakie organizacja realizowała na przestrzeni ostatnich lat. Opisano takie akcje, jak Odpowiedzialny Marketing, Plant Bottle, EkoCenter, EkoCycle oraz Fundusz Kropli Beskidu.

https://doi.org/10.34658/oiz.2018.71.59-68
PDF

Bibliografia

Barkay T .: When Business and Community Meet: A Case Study of Coca-Cola, Critical Sociology, 39(2), 2011, ss. 277-293.

Bem K .: Programy społecznej odpowiedzialności biznesu, jako element strategii przedsiębiorstwa, Annales. Etyka w życiu gospodarczym, 2008, Vol. 11 , nr 1, ss. 171-179.

Bowen H .: Social Responsibilities of the Businessman, Harper & Row, New York, 1953.

Bussines In The Community: https://www.bitc.org.uk/resources-training/resources/reports, data dostępu: 10.05.2018.

Coca-Cola HBC Polska: Raport Odpowiedzialności Społecznej, http://2016.raportcsr-cchellenic.pl, data dostępu: 10.05.2018.

Dahlsrud A.: How Corporate Social Responsibility is defined: an Analysis of Definitions, Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 2008, Vol. 15, ss. 1-13.

Dziadkiewicz A .: Znaczenie etyki biznesu w kształtowaniu współczesnych norm i wartości, Przedsiębiorczość-Edukacja, nr 8, 2012, ss. 155-168.

Hamidu A.A., Haron H.M., Amran A.: Corporate Social Responsibility: A Review on Definitions, Core Characteristics and Theoretical Perspectives, Mediterranean Journal of Social Sciences, Vol. 6, No. 4, july 2015, ss. 83-95.

Hayes J. : The illusion of corporate social responsibility: coca-cola and corporate citizenship, Canadian Journal, of Cultural Studies, 2010, ss. 1-10.

Hohnen P.: Corporate Social Responsibility An Implementation Guide for Business, International Institute for Sustainable Development, 2007, ss. 29-33.

Karnani A .: Corporate Social Responsibility Does Not Avert t he Tragedy of the Commons – Case Study: Coca-Cola India, Ross School of Business Paper, nr 1210, 2013, ss. 2-35.

Kowalska K .: Społeczna odpowiedzialność międzynarodowych korporacji, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, nr 20, 2012, s. 201.

Otola I., Tylec A.: Społeczna odpowiedzialność biznesu a wyniki finansowe przedsiębiorstw, Zarządzanie, nr 24, t. 1 (2016), ss. 81-89.

Rok B.: Społeczna odpowiedzialność biznesu, [w:] Gasparski W. (red.) Biznes, etyka, odpowiedzialność, PWN, Warszawa 2012, ss. 427-428.

Rybak M.: Etyka menadżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004, s. 25.

Sikacz H .: Wpływ CSR na sytuację finansową przedsiębiorstw − przegląd badań, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 436, 2016, ss. 241-253.

Żychlewicz M.: Społeczna odpowiedzialność biznesu, jako strategia prowadzenia działalności polskich przedsiębiorstw, Współczesne Problemy Ekonomiczne, nr 11 (2015), 858, ss. 281-289.

Pobrania pliku

Brak danych dotyczących pobrań pliku.