Możliwe zastosowania założeń teorii wymiany w procesie motywowania pracowników i szacowania ich strategii zachowań
PDF

Jak cytować

Pakosz, M. (2017). Możliwe zastosowania założeń teorii wymiany w procesie motywowania pracowników i szacowania ich strategii zachowań. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 67(1214), 125-136. https://doi.org/10.34658/125-136

Abstrakt

Problematyka motywowania pracowników w zamian za oferowane przez pracodawcę korzyści pozostaje niezmiennie przedmiotem zainteresowania organizacji biznesowych. W artykule opisano problematykę motywowania pracowników w oparciu o teorie wymiany, które mogą mieć szerokie zastosowanie w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Budowanie optymalnej strategii motywowania pracowników sprzyja zwiększaniu efektywności poszczególnych jednostek, tworzących kapitał firmy.

https://doi.org/10.34658/125-136
PDF

Bibliografia

Siewierski J.: Socjologia jako nauka o społeczeństwie, [w:] J. Polakowska-Kujawa (red.), Socjologia ogólna. Wybrane problemy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1999, s. 24.

Siewierski J.: Człowiek w gospodarce, [w:] Gardawski J., Gilejko L., Siewierski J., Towalski R., Socjologia gospodarki, Difin, Warszawa 2008, s. 23.

Szczepański J.: Elementarne pojęcia socjologii, PWN, Warszawa 1972, s. 15.

Sztompka P.: Socjologia. Analiza społeczeństwa, Znak, Kraków 2012, s. 33.

Towalski R.: Przedsiębiorstwo jako system społeczny, [w:] Gardawski J., Gilejko L., Siewierski J., Towalski R., Socjologia gospodarki, Difin, Warszawa 2008, s. 205.

Gitling M.: Człowiek w organizacji. Ludzie – struktury – organizacje, Difin, Warszawa 2013, s. 47.

Walczak-Duraj D.: Socjologia dla ekonomistów, PWE, Warszawa 2010, s. 348.

Homans G.: 1961, [za:] Tittenbrun J., Gospodarka w społeczeństwie. Zarys socjologii gospodarki i socjologii ekonomicznej w ujęciu strukturalizmu socjoekonomicznego, Zysk i S-ka, Poznań 2012, s. 205.

Robbins S.P.: Zasady zachowań w organizacjach, Zysk i S-ka, Poznań 2001, ss. 165-166.

Hofstede G., Hofstede G.J.: Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2007, s. 111.

Król H. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007, s. 53.

Walczak-Duraj D.: Socjologia dla ekonomistów, PWE, Warszawa 2010, ss. 51-53.

Juchnowicz M.: Motywowanie pracowników w inteligentnej organizacji, [w:] Sajkiewicz A. (red.), Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, POLTEXT, Warszawa 2002, s. 122.

Pobrania pliku

Brak danych dotyczących pobrań pliku.