Abstract
Many factors influence the competitiveness of enterprises (e.g. prices of products and services, the quality of products and services, stable relations with clients, an innovative character of a product or service). The article presents an analysis of the results derived from empirical research concerning the competitiveness of SMEs from the Sieradz region.
References
Adamkiewicz-Drwiłło H.G.: Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2002.
Biernat T. (red), Przedsiębiorstwo i państwa – wybrane problemy konkurencyjności, Wydawnictwo PRINT GROUP, Szczecin 2007.
Bogdaniecka J. (red), Firma w otoczeniu globalnym, Wydawnictwo „Dom Organizatora”, Toruń 2006.
Gorynia M.: Luka konkurencyjna w przedsiębiorstwie a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, Gospodarka Planowa, nr 10, 2000.
Król H.: Zarządzanie kapitałem ludzkim a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2007.
Materiały z Urzędu Statystycznego w Łodzi. Wydział Udostępniania Informacji INFORMATORIUM.
Noga M., Stawicka M. K., (red), Co decyduje o konkurencyjności polskiej gospodarki, CeDeWu Sp. Z o,o, Warszawa 2008.
Pierścionek Z.: Rynkowe determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 4, 2005.
Pierścionek Z.: Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2006.
Stankiewicz M.J.: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Tonik „Dom Organizatora”, Toruń 2005.
Starczewska-Krzysztoszek M.: Raport z badań Monitoring kondycji sektora MŚP 2007 PKPP Lewiatan. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw 2007.
Świtalski W.: Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2005.