Abstract
The development of present economies is determined in the considerable measure through the growth of the level of their informative. Investments in suitable informative technologies imply the development of the economy and raise her competitiveness. The implementation of the services of the type e-bussines, e-commerce, e-work, if e-consulting becomes the key to the economic and social success, both for regions as and the whole country. The changes of the level of the innovations of enterprises exert the huge influence on functioning whole economy, sectors, trades, if individual enterprises. The leadership of the own investigations which will contribute to the creation of unique products, inventions which can abroad be transferred is the most effective way of the enlargement of the innovation. This requires obviously system solutions, which will allow to build suitable legal frames, so the Polish scientifically-investigative potential would not to be distracted and so to the Polish searchingly-developmental centres enlarge can the innovation of different economies in the future.
References
Benicewicz-Miazga A .: E-biznes w Internecie i multimediach, MIKOM, Warszawa 2003.
Drużbicki A. (red.): Kierunki zwiększania innowacyjności gospodarki na lata 2007-2013, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2006. file/ informator.pdf
Górniewicz J .: Programy i fundusze dla innowacyjności, http://uwm.edu.pl/ciitt/images/stories/
Hirschleifer J.: Speculation and Equilibrium: Information, Risk, and Markets, http://www.stockage.univ-brest.fr/~fdupont/Invest1.pdf
Innowacyjność 2009. Stan innowacyjności, metody wspierania, programy badawcze. Raport. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2009.
Jasiński A.: Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji, Difin, Warszawa 2006.
Kukliński A.: Gospodarka oparta na wiedzy: Wyzwanie dla Polski w XXI wieku, KBN, Warszawa 2001.
Lewińska A.: Inwestycje w technologie informacyjne, http://terapata.strefa.com.pl
Malinowwski A.: Technologie informatyczne w biznesie, http://netbiznes.com
Martyniak Z. (red.): Zarządzanie informacją i komunikacją: zagadnienia wybrane w świetle studiów i badań empirycznych, AE, Kraków 2000.
Milewski R., Kwiatkowski E. (red.): Podstawy ekonomii, WN PWN, Warszawa 2005.
Morris S., Dickinson P.: Doskonały handel elektroniczny, Poznań, Dom Wydawniczy REBIS, 2001.
Oleński J.: Ekonomika informacji metody, PWE, Warszawa 2003.
Olszak C.M. (red.): Systemy e-commerce. Technologie internetowe w biznesie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adameckiego w Katowicach, Katowice 2004.
Pieńkowska M.: Technologiczny przełom mogą przyspieszyć ośrodki naukowe, Gazeta Prawna nr 210, 2005.
Pokorski J.: Ocena instrumentów wsparcia bezpośredniego przedsiębiorstw, Podsumowanie wyników ewaluacji wybranych Działań SPO WKP, www.ksu.parp.gov.pl
Runowski R.: Technologie i modele udostępniania usług B2B, http://www.web.gov.pl
Sobańska A.: Call center – za i przeciw, www. e-mentor.edu.pl
Weiss E ., Godlewska M . ( red.): Nowe trendy i wyzwania w zarządzaniu, VIZJA PRESS & IT, Warszawa 2007.
Witulska N.: Zarządzanie wiedzą w aspekcie osiągania przewagi konkurencyjnej, [w:] K. Piech, G. Szczodrowski (red.), Przemiany i perspektywy polskich przedsiębiorstw w dobie integracji z Unią Europejską, IW, Warszawa 2003.