Abstrakt
Rozwój obecnych gospodarek zależy w znacznej mierze od wzrostu poziomu ich informacji. Inwestycje w odpowiednie technologie informacyjne oznaczają rozwój gospodarki i podniesienie jej konkurencyjności. Realizacja usług typu e-bussines, e-commerce, e-praca i e-consulting, staje się kluczem do sukcesu gospodarczego i społecznego, zarówno w poszczególnych regionach, jak i w całym kraju. Zmiany poziomu innowacyjności przedsiębiorstw wywierają ogromny wpływ na funkcjonowanie całej gospodarki, sektorów, branż, jak i poszczególnych przedsiębiorstw. Kierowanie własnymi badaniami, które przyczynią się do stworzenia unikalnych produktów, wynalazki, które mogą być przekazane za granicę, są jak najbardziej skutecznymi sposobami na rozszerzenie innowacji. Wymaga to oczywiście rozwiązań systemowych, które pozwolą zbudować odpowiednie ramy prawne, tak aby polski potencjał nie był rozproszony, a polskie ośrodki badawczo-rozwojowe powiększały innowacyjność różnych gospodarek w przyszłości.
Bibliografia
Benicewicz-Miazga A .: E-biznes w Internecie i multimediach, MIKOM, Warszawa 2003.
Drużbicki A. (red.): Kierunki zwiększania innowacyjności gospodarki na lata 2007-2013, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2006. file/ informator.pdf
Górniewicz J .: Programy i fundusze dla innowacyjności, http://uwm.edu.pl/ciitt/images/stories/
Hirschleifer J.: Speculation and Equilibrium: Information, Risk, and Markets, http://www.stockage.univ-brest.fr/~fdupont/Invest1.pdf
Innowacyjność 2009. Stan innowacyjności, metody wspierania, programy badawcze. Raport. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2009.
Jasiński A.: Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji, Difin, Warszawa 2006.
Kukliński A.: Gospodarka oparta na wiedzy: Wyzwanie dla Polski w XXI wieku, KBN, Warszawa 2001.
Lewińska A.: Inwestycje w technologie informacyjne, http://terapata.strefa.com.pl
Malinowwski A.: Technologie informatyczne w biznesie, http://netbiznes.com
Martyniak Z. (red.): Zarządzanie informacją i komunikacją: zagadnienia wybrane w świetle studiów i badań empirycznych, AE, Kraków 2000.
Milewski R., Kwiatkowski E. (red.): Podstawy ekonomii, WN PWN, Warszawa 2005.
Morris S., Dickinson P.: Doskonały handel elektroniczny, Poznań, Dom Wydawniczy REBIS, 2001.
Oleński J.: Ekonomika informacji metody, PWE, Warszawa 2003.
Olszak C.M. (red.): Systemy e-commerce. Technologie internetowe w biznesie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adameckiego w Katowicach, Katowice 2004.
Pieńkowska M.: Technologiczny przełom mogą przyspieszyć ośrodki naukowe, Gazeta Prawna nr 210, 2005.
Pokorski J.: Ocena instrumentów wsparcia bezpośredniego przedsiębiorstw, Podsumowanie wyników ewaluacji wybranych Działań SPO WKP, www.ksu.parp.gov.pl
Runowski R.: Technologie i modele udostępniania usług B2B, http://www.web.gov.pl
Sobańska A.: Call center – za i przeciw, www. e-mentor.edu.pl
Weiss E ., Godlewska M . ( red.): Nowe trendy i wyzwania w zarządzaniu, VIZJA PRESS & IT, Warszawa 2007.
Witulska N.: Zarządzanie wiedzą w aspekcie osiągania przewagi konkurencyjnej, [w:] K. Piech, G. Szczodrowski (red.), Przemiany i perspektywy polskich przedsiębiorstw w dobie integracji z Unią Europejską, IW, Warszawa 2003.