Managers creation of engagement of employee (staff) in strategy of responsible enterprise socially
PDF (Język Polski)

How to Cite

Kroik, J., & Malara, Z. (2013). Managers creation of engagement of employee (staff) in strategy of responsible enterprise socially. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 51(1146), 111-126. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.111-126

Abstract

It show relationships in article between degree of engagement of employee (staff) but efficiency of implementing of strategy CSR (Corporate Social Responsibility). Firstly, it perform holistic review of factor effecting level of engagement. Secondly, these factors were indicated, which are important on requirements of estimates of working potentials in this range. It concerned for concept of management by engagement also, indicating, that it intensifies chances of successes of realized strategies. It underline, that similar conclusions are current in case of new application of change also CSR, for example, for example CSV of M. Porter conceptions. It is emphasized, that managers fulfill role in creation of engagement of employee (staff) but posture determines them chances of successes of strategies CSR. Two examples quote on requirements of reinforcements of conclusions from research of managers in Poland dating.

https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.111-126
PDF (Język Polski)

References

Aluchna M.: Indeksy społecznej odpowiedzialności biznesu. Przypadek RESPECT Index; [w:] P. Płoszajski (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce, SGH, Warszawa 2012.

Armstrong M.: Armstrong’s Essential Human Resource Management Practice: A Guide to People Management, Kogan Page Londyn 2010.

Bachorski M., Kroik J.: ISO2600-precyzyjna definicja odpowiedzialności społecznej(CSR), Problemy Jakości, lipiec 2011.

Budnich V., Serneels S.: Hybrydowe łańcuchy wartości, pomost między biznesem i społeczeństwem; [w]: Odpowiedzialny biznes 2012, Sojusz na rzecz potrzebnych zmian, Harvard Business Review Polska, maj 2012.

Grant R.M.: Współczesna analiza strategii, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa, 2011.

Hallowell E.M.: Nauka o mózgu podpowiada nam, jak się doskonalić, Harvard Business Review Polska, listopad, 2011.

Jania E.: Diagnozowanie poziomu zaangażowania dla potrzeb zarzadzania, praca magisterska, PWr, Wrocław 2012.

Juchnowicz M.: Zarządzanie przez zaangażowanie, PWE, Warszawa 2010.

Kaplan R., Norton D.: Wdrażanie strategii dla osiągania przewagi konkurencji, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.

Klincewicz K., Spik A.: Nowe kierunki w zarządzaniu ludźmi – zaangażowanie organizacyjne, [w:] M. Kostera (red), Nowe kierunki w zarządzaniu, WAiP, Warszawa 2008.

Krawiec F.: Zarządzanie strategia firmy, Difin, Warszawa 2011.

Kroik J.: Odpowiedzialność – kategoria strategiczna dla współczesnego przedsiębiorstwa, [w:] J. Skonieczny (red.), Kształtowanie zachowań innowacyjnych, przedsiębiorczych i twórczych w edukacji inżyniera, Wyd. Indygo Zahir Media, Politechnika Wrocławska, Wrocław 2011.

Kroik J., Malara Z.: CSR i zrównoważony rozwój w warunkach silnej konkurencji, Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego im. A. Chętnika, nr XXV, 2011.

Kroik J., Skonieczny J.: Budowanie wspólnoty na rzecz społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa, [w:] Z. Pisz i M. Rojek- Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa? Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 220, Wrocław 2011.

Majewski D.: Zrównoważeni pracownicy i ich satysfakcja z pracy, Edukacja Ekonomistów iMenedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, SGH,Warszawa 2012, nr 2.

Malara Z., Kroik J.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa – konstytuowanie koncepcji w perspektywie strategicznej, Organizacja i Kierowanie, nr 1, Warszawa 2012.

Pabin A.: Sustainable personnel – pracownicy przedsiębiorstwa przyszłości, Zarządzanie zasobami Ludzkimi, 2011, nr 523.

Pindelski M.: Etyka, CSR i CSV w orientacjach strategicznych, Przegląd Organizacji, Nr 2/2012.

Porter M.E., Kramer M.R.: Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa, Harvard Business Review Polska, maj 2011.

Smythe J.: CEO- dyrektor do spraw zaangażowania, Wolters Kluwer, Kraków 2009.

Stanek-Kowalczyk A.: Wąskie rozumienie społecznej roli firm, Harvard Business Review Polska, maj 2012.

Odpowiedzialny biznes Kompendium CSR, nr 9, grudzień 2012 (dodatek Rzeczpospolita).

Downloads

Download data is not yet available.