Abstract
In the turbulent social and economic environment, research on the quality of life and career plans of students are very important elements. The quality of life is examined, especially in relation to the objective factors – not only physical, economic, but also the current state is taken into account. The aim of this study is to identify the influence of selected factors on the quality of life and career plans of the students.
References
Babbie E.: Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Bańka A., Derbis R. (red.): Psychologiczne i pedagogiczne wymiary jakości życia. Wyd. „Gemini”, Poznań – Częstochowa, 1994, s. 5.
Borys T.: Jakość życia jako integrujący rodzaj jakości. [w:] Tomczyk-Tołkacz J. (red.). Jakość życia w perspektywie nauk humanistycznych, ekonomicznych i ekologii. Jelenia Góra, 2003, s. 9-20.
Borys T.: Jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne. [w:] Ostasiewicz W. (red.) Ocena i analiza jakości życia. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, s. 48-76.
Bywalec C., Rudnicki Z.: Konsumpcja. PWE, Warszawa 2002.
Dmoch T., Rutkowski J.: Badanie poziomu i jakości życia. „Wiadomości Statystyczne”, 10, 1985, s. 27-31.
Łopiński B.: Uczelnie będą śledzić losy swoich absolwentów, „Gazeta Edukacyjna,” 2010, http://edukacja.gazeta.pl/edukacja/1,101865,8333359,Uczelnie_beda_sledzic_losy_swoich_absolwentow.html
Rutkowski J.: Jak zbadać jakość życia? „Wiadomości Statystyczne”, 1988, 5, s. 41-44.
Sęk H.: Jakość życia a zdrowie, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”. 1993, 2, s. 110-117.
Staniec I. (red.): Kształcenie menedżerów na uczelni technicznej, Politechnika Łódzka, Łódź 2010.