Metoda identyfikacji zdolności systemu motywacyjnego do kreowania zachowań oczekiwanych przez pracodawcę
PDF

Jak cytować

Rutka, R., & Czerska, M. (2013). Metoda identyfikacji zdolności systemu motywacyjnego do kreowania zachowań oczekiwanych przez pracodawcę. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 51(1146), 75-88. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.75-88

Abstrakt

W literaturze przedmiotu wiele miejsca poświęca się identyfikacji oczekiwań pracowników w stosunku do systemu motywacyjnego. Autorzy artykułu podjęli próbę opracowania metody diagnozującej zdolność systemu motywacyjnego do kreowania nastawień motywowanych do działań oczekiwanych przez motywującego. Procedura badawcza składa się z etapów:
1. Wybór nastawień pracownika mających znaczenie dla realizacji obowiązków na zajmowanym stanowisku.
2. Ustalenie rang ważności nastawień pracowników dla sprawności realizacji obowiązków.
3. Ustalenie listy motywatorów stosowanych w obszarze badań.
4. Analiza wpływu składników systemu motywacyjnego na kształtowanie nastawień.
5. Konfrontacja oczekiwań dotyczących nastawień pracownika ze zdolnością systemu motywacyjnego do ich kształtowania.

https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.75-88
PDF

Bibliografia

Cohn J., Katzenbach J., Vlak G.: Finding and grooming breakthrough innovaters, „Harvard Business Review” 2008 No. 12.

Czerska M.: Motywacja, [w:] Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J. (red.), Zarządzanie organizacjami, Dom Organizatora, Toruń 2001.

Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2004.

Juchnowicz M.: Zaangażowanie pracowników. Sposoby oceny i motywowania, PWE, Warszawa 2012.

Kożuch B., Jończyk J.: Zaangażowanie organizacyjne a efektywność zasobów ludzkich [w:] Bohdziewicz P. (red.), Efektywność gospodarowania kapitałem ludzkim, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.

Lichtarski J.M.: Pożądane kompetencje członków zespołu zadaniowego, „Przegląd Organizacji” 10/2011.

Mikuła B., Potocki A.: Humanizacja organizacji pracy – aspekty metodologiczne, AE, Kraków 1998.

Rutka R.: Studium czynników korygujących styl kierowania w przedsiębiorstwach, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1984.

Sikorski Cz.: Motywacja jako wymiana, Difin, Warszawa 2004.

Vance R.I.: Employee engagement and commitment, SHRM Foundation, 2006.

Pobrania pliku

Brak danych dotyczących pobrań pliku.