Organizacja przestrzeni edukacyjnej
PDF (English)

Jak cytować

Staniec, I., & Michałowska-Dutkiewicz, A. (2017). Organizacja przestrzeni edukacyjnej. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 67(1214), 153-163. https://doi.org/10.34658/oiz.2017.67.153-163

Abstrakt

Badania potwierdziły związek pomiędzy lokalizacją uczniów w klasie a ich działalnością. W praktyce i teorii nie widać jednego optymalnego sposobu aranżacji przestrzeni klasowej. Zależy to od liczby osób w grupie, rodzaju zajęć, podejścia ucznia i nauczyciela, nastroju, a nawet pory dnia. Niniejszy artykuł przedstawia zalety i wady wybranych ustawień oraz zaleca ich stosowanie.

https://doi.org/10.34658/oiz.2017.67.153-163
PDF (English)

Bibliografia

Arends R.: Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994.

Bańka A.: Architektura psychologicznej przestrzeni życia. Behawioralne podstawy projektowania, Wydawnictwo Gemini, Poznań 1997.

Bańka A.: Społeczna psychologia środowiskowa, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002.

Bańka A., Łącała Z., Noworol Cz., Ratajczak Z.: University Management. Governance Efficiency and efficacy of administration, Uniwersytet Jagielloński, Warszawa 2002.

Droździel-Papuga G.: Ustawiamy stoliki: w podkowę, jodełkę, a może kwadrat? http://blogiceo.nq.pl/edukacja1klasa/files/2014/10/USTAWIENIAStolik%C3%B3w-w-sali-lekcyjnej, dostęp z dnia 18.10.2016 r.

Hall E.T.: The Hidden Dimension, The Massachusetts Institute of Technology 1966.

http://jaszczur.czn.uj.edu.pl/mod/book/tool/print/index.php?id=8809, dostęp z dnia 12.05.2016 r.

Jankowski B.: Jak przestrzeń klasy wpływa na zachowania uczniów? http://www.ceo.org.pl/pl/1klasa/news/jak-przestrzen-klasy-wplywa-na-zachowania uczniow, dostęp z dnia 18.10.2016 r.

Łaguna M.: Szkolenia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.

Meighan R.: Socjologia edukacji, Toruń 1993, Wyd. Uniwersytetu M. Kopernika.

Nalaskowski A.: Przestrzenie i miejsca szkoły, Wyd. Impuls, Kraków 2002.

Silberman M.: Uczymy się jak uczyć, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.

Wennerstrom K., Skjold S., Broderman M.: Pedagogika Montessori w przedszkolu i szkole, Wyd. Impuls, Kraków 2007.

Pobrania pliku

Brak danych dotyczących pobrań pliku.