Organization of educational space
PDF

How to Cite

Staniec, I., & Michałowska-Dutkiewicz, A. (2017). Organization of educational space. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 67(1214), 153-163. https://doi.org/10.34658/oiz.2017.67.153-163

Abstract

The research confirmed the relationship between the location of the student in the classroom and their activity. In practical and theory don't exist one optimal way of arranging the class space. It depends on the number of people in the group, the type of a lesson, an approach of the student and teacher, a mood or even the time of the day. This paper presents advantages and disadvantages chosen setting and are given recommendations their use.

https://doi.org/10.34658/oiz.2017.67.153-163
PDF

References

Arends R.: Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994.

Bańka A.: Architektura psychologicznej przestrzeni życia. Behawioralne podstawy projektowania, Wydawnictwo Gemini, Poznań 1997.

Bańka A.: Społeczna psychologia środowiskowa, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002.

Bańka A., Łącała Z., Noworol Cz., Ratajczak Z.: University Management. Governance Efficiency and efficacy of administration, Uniwersytet Jagielloński, Warszawa 2002.

Droździel-Papuga G.: Ustawiamy stoliki: w podkowę, jodełkę, a może kwadrat? http://blogiceo.nq.pl/edukacja1klasa/files/2014/10/USTAWIENIAStolik%C3%B3w-w-sali-lekcyjnej, dostęp z dnia 18.10.2016 r.

Hall E.T.: The Hidden Dimension, The Massachusetts Institute of Technology 1966.

http://jaszczur.czn.uj.edu.pl/mod/book/tool/print/index.php?id=8809, dostęp z dnia 12.05.2016 r.

Jankowski B.: Jak przestrzeń klasy wpływa na zachowania uczniów? http://www.ceo.org.pl/pl/1klasa/news/jak-przestrzen-klasy-wplywa-na-zachowania uczniow, dostęp z dnia 18.10.2016 r.

Łaguna M.: Szkolenia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.

Meighan R.: Socjologia edukacji, Toruń 1993, Wyd. Uniwersytetu M. Kopernika.

Nalaskowski A.: Przestrzenie i miejsca szkoły, Wyd. Impuls, Kraków 2002.

Silberman M.: Uczymy się jak uczyć, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.

Wennerstrom K., Skjold S., Broderman M.: Pedagogika Montessori w przedszkolu i szkole, Wyd. Impuls, Kraków 2007.

Downloads

Download data is not yet available.