Tendency to innovation and the main limits of innovative process towards challenges of contemporary time
PDF (Język Polski)

Keywords

innovation
economy
enterprise

How to Cite

Golińska-Pieszyńska, M. (2012). Tendency to innovation and the main limits of innovative process towards challenges of contemporary time. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 48(1143), 63-75. https://doi.org/10.34658/oiz.2012.48.63-75

Abstract

The transformations of the world economy point at transition to the economy based on knowledge that is manifested at the advantage increase of innovative products competitiveness. It is essential to face up challenges and indicate what is decisive in the local innovative potential.
This article highlights only a sample of the complex subject matter connected with the potential possibilities and limits of innovative process in the enterprise.

https://doi.org/10.34658/oiz.2012.48.63-75
PDF (Język Polski)

References

Badanie konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstw i produktów na rynku pod redakcją S. Mynarskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2007.

Bednarek B.: Zarządzanie konkurencyjnością w przedsiębiorstwach „Doliny Lotniczej” – w świetle badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 2008, nr 20.

Brodowska Szewczuk J .: Konkurencyjność przedsiębiorstw i źródła przewagi konkurencyjnej, Zeszyty Naukowe Akademii Podlaskiej 2009, nr 80, seria Administracja i Zarządzanie.

Drucker P.: Zarządzanie XXI wieku – wyzwania, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2009.

Ekspertyzy i analizy dotyczące zagadnień transferu wiedzy, konkurencyjności i innowacyjności gospodarki, PARP, Warszawa 2008.

Flak O., Głód G.: Konkurencyjni przetrwają. O przedsiębiorstwie, metodach badania konkurencyjności i twoich szansach na sukces rynkowy, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2012.

Golińska-Pieszyńska M.: Czynnik ludzki w kreowaniu innowacji, [w:] J. Otto, R. Stanisławski, A. Maciaszczyk, Innowacyjność jako czynnik podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów na Jednolitym Rynku Europejskim, Politechnika Łódzka – Monografie, Łódź 2007.

Golińska-Pieszyńska M.: Polityka wiedzy a współczesne procesy innowacyjne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2009.

Golińska-Pieszyńska M.: Polskie praktyki innowacyjne. Aspekty teoretyczne i badania empiryczne, Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa 2011.

Górzyński M.: Zagraniczne ośrodki naukowo-badawcze zlokalizowane w Polsce – analiza potencjału i oddziaływania, CASE – Fundacja Naukowa, Warszawa 2009.

Henderson B.: Strategic and Natural Competition, Perspectives 1980, nr 231, Boston Consulting Group (BCG), www.bcgperspectives.com, 2010.

Jurek-Stępień S., Pierścionek Z., Sosnowska A.: Rynkowe strategie konkurencji przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe NOVUM sp. z.o.o, Płock 2009.

Koczerga M.: Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, [w:] Nowoczesne sposoby konkurowania biznesu, redaktor naukowy H. Mruk, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.

Leśniewski M.A.: Konkurencyjność przedsiębiorstw. Wybrane problemy, Wydawnictwo TNOiK „Dom Organizatora”, Toruń 2011.

Liberska B.: Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2002

Martin M.: Zewnętrzna działalność badawczo-rozwojowa przedsiębiorstw, ograniczenia oraz kierunki działań w celu zwiększenia skali zjawiska, [w:] Raport o innowacyjności gospodarki Polski w 2008 roku, red. naukowa T. Baczko, Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, Warszawa 2009.

MatwiejczukW.: Dylematy organizacji gospodarczych. Teoria i praktyka początku XXI wieku, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2011.

Mierzejewska B.: Open innovation – nowe podejście w procesach innowacji, e-mentor 2008, nr 2.

Nauka i technika w Polsce w 2008 roku. Informacje i opracowania statystyczne, GUS, Warszawa 2010.

Nęcka E.: Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.

Olszewska B., Piwoni-Krzeszowska E.: Partnerstwo z klientami szansą zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstw, w: Przedsiębiorstwo i region w zjednoczonej Europie, redakcja naukowa Z. Olesiński, A. Szplit, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Kielce 2004.

OSLO Manual Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, Third Edition, OECD, 2005.

Penc J.: Innowacje i zmiany w firmie, Wydawnictwo Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999.

Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Wydawnictwo PWE, Warszawa 1992.

Snowdon B., H. Vane H., Dynarczyk P.: Współczesne nurty teorii makroekonomii, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1998.

Sosnowska S., Łobejko S.: Współpraca placówek naukowych i firm innowacyjnych – doświadczenia oraz oczekiwania polskich małych i średnich przedsiębiorstw, Nauka i Szkolnictwo Wyższe 2007, nr 1.

Stankiewicz M .: Zarządzanie wiedzą, jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa, Wydawnictwo TNOiK „Dom Organizatora”, Toruń 2006.

Tidd J., Bessant J.: Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska sp. z.o.o, Warszawa 2011.

Tkaczyk T.: Rynek, konkurencja i jej wspieranie,Wydawnictwo SGH,Warszawa 1999.

Walczak W.: Analiza czynników wpływających na konkurencyjność przedsiębiorstw, e-mentor 2010, nr 5.

Wilczyński W.: Podstawowe kierunki współczesnej teorii konkurencji, Wydawnictwo PWE, Poznań 1960.

Downloads

Download data is not yet available.