Abstrakt
W artykule przedstawiono problem braku współpracy uniwersyteckiej i biznesowej. Teoretyczną uwagę poświęcono definicji firmy E-Business – nauczaniu opartemu na problemach na Politechnice Łódzkiej oraz badaniu Unii Europejskiej poświęconemu instytucjom szkolnictwa wyższego i relacjach z firmą w Polsce. W artykule wprowadzono rozwiązanie poprawy komunikacji. Opisano innowacyjną platformę umieszczoną na stronie internetowej uczelni. Taka platforma pomoże nawiązać nowe relacje i rozszerzyć istniejące.
Bibliografia
Collin Combe: Introduction to E-business management and strategy, 2006, p. 1.
The Ontario Government: How you can profit from e-business, 2013, p. 2.
Dziennik Ustaw – Official Journal of Laws of 2005, No. 164, item 1365.
Problem Based Learning http://www.ife.p.lodz.pl/sites/default/files/pliki_publiczne/pbl/pbl-in-folder-2013.pdf [access 20.10.2016].
European Commission. Council conclusions on the role of education and training in the implementation of the ‘Europe 2020 strategy. Official Journal of the European Union (2011/C 70/01) 2013.
OECD, Organisation for Economic Cooperation and Development. Benchmarking science-industry relationships. 2002 Access [20.102016].
Bozeman B., Boardman C.: Academic Faculty in University Research Centers: Neither Capitalism’s Slaves nor Teaching Fugitives. The Journal of Higher Education, 84(1),2013, pp. 88-120.
Etzkowitz H., Leydesdorff L.: The dynamics of innovation: From National Systems and ‘‘Mode 2’’ to a Triple Helix of university-industry-government relations. Research Policy, 29(2), 2000, pp. 109-123.
Science-to-Business Marketing Research Centre. The State University Business Cooperation in Poland, 2013, p. 1-7.
Eurostat Oslo Manual Guidelines for collecting and interpreting innovation data 3rd edition OECD, 2005, p. 46.